Kalau Cakap Salah, Tak Cakap Pun Salah

Wednesday, November 25, 2009

Baru sebentar tadi gua menonton Buletin Utama  TV3. Maaf, gua  tak tonton Berita Perdana di TV1.Mungkin penyampaian di Stesen Televisyen Berhad yang pertama di Malaysia lebih menarik isi kandungannya. Tertarik dengan satu tajuk apabila Kerajaan Selangor haramkan BTN atu dengan nama Glamournya Biro Tata Negara.Menarik...dan juga menakjubkan.mungkin satu agenda baru dari "Adil". gua bukan orang BN atau secara tepatnya UMNO dan gua juga bukan orang ADIL.Pengalaman gua menghadiri BTN, gua tak tau nak tafsirkan macam mana.mungkin gua bukan seorang penganalisis politik di mana kau perlu tau pasal semuanya.termasuklah dari segi Kebajikkan,Lompat Parti, Rasuah,Ekonomi dan apa menatang haram lagi yang berkaitan.Secara ringkas dan padatnya, BTN memanglah satu agenda Kerajaan.Kerajaan mana?yang itu kita tak tahu.hehe.memang BTN dicipta untuk memupuk kecintaan terhadap BN.eh, silap kecintaan terhadap negara.Shiapa - shiapa yang pernah pergi BTN,gua cadangkan kepada anda anda semua bertanyalah kepada mereka yang sudah pergi

Tepuk dada tanya selera

0 sumbang saran: