Entri TiadaTitel

Friday, November 20, 2009

Lepas Sembahyang Subuh,gua lena sekejap.seperti biasa..malam tu tak tido.adalah kerja yang dibuat.sedang enak tido.lebih kurang pukul 9.terdengar perbulan dekat bawah rumah(rumah gua rumah kayu.rumah kampung,jadi sebarang perbualan boleh dengar walau sebelah bilik pun)

Pak Mxx Ked : Haluu...assalamualaikum

Hajah Noruyah : waalaikumsalam.ada apa?

Pak Mxx Ked : Nampak anak hang kt kedai..dia kata ada petai lebih kt umah

hajah Noruyah : ada2.nak ke?

Pak Mxx Ked : buleh juga.jual 1.60 sikat no.

Hajah Noruyah : eh..mana boleh weh.anak kaih jual 2.00 kt kedai..kt sini 2,00 jugok la

Pak Mxx Ked : hang ada berapa ikat?

Hajah Noruyah : tinggal lagi 30

Pak Mxx Ked : berapa?

Hajah Noruyah : 30!!

Pak Mxx Ked : hang ckp kuat sikit .aku ni tuli.

Hajah Noruyah : meh la sini tgk petainye

tengah bersembang , Pn Sabariah sampai ke rumah setelah menjual petai di kedai yang berhampiran

Pn Sabariah : Pak Mxx,kami jual 2..00 tau

Pak Mxx Ked : tak buleh ker no?bukan 1.6 kupang?

Pn Sabariah : tak boleh

Hajah Noruyah : xbuleh..kedai 2 ringgit cni 2 ringgit

Pn Sabariah : Pak Mxx duit banyak ,takkan dua ringgit pun xboleh amik

Pak Mxx Ked : yer la aku amik la

Hajah Noruyah : duit banyak buat apa Pak Mxx.xpergi haji ker

Pak Mxx Ked : pergi haji apa..membazir, bih bek aku belik kereta.tgk kereta aku beli tue

Pn Sabariah : berapa harga Pak Mxx

Pak Mxx Ked : 160000

Hajah NOruyah : Kesh?

Pak Mxx Ked : kesh la,mana main hutang2.payah no..aku beli petai ni ya..eh.hang berdua janda..xmo kawin lagi ka?

Pn Sabariah : takpe la Pak Mxx.dah tua

Pak Mxx Ked : oh yaka.bukan apa..klu mau aku ada calon..takpala,aku p dulu ya..


deruan enjin berlalu..hapa..ganggu aku tidur saja Pak Mxx itu..hmm.

0 sumbang saran: