Seberang Tambak part1

Friday, October 16, 2009

14 hb 2009

taarikh yang gua xlupa dan ingat.pertama kali dalam sejarah hidup gua, gua samapai ke negara lain selain malaysia..walaupun xnaik burung gergasi, tapi gua tetap dapat pergi ke negara orang.

gua pergi dengan kawan2 gua ke singapore atau kemelayuannya(singapura).gua kagum bila pergi sana.bukan gua kagum apa.gua kagum dengan kebersihan dkt sana.cantik, menarik, tertarik walaupun panas terik.

trip pada awalnya dikejutkan dengan kegagalan shiro memasuki/melepasi imegresen singapore. dah kena denda 200 dollar singapore(bawa rokok lebih)

selepas tu pergi espalanade. lebih kurang istana budaya tapi lagi besar dan luas.bentuk bangunan pun dah macam buah durian...

leaps tu pergi Singapore Tourism Board..ada sedikit talk dengan wakil di sana.gua kagum dengan cara wanita yang memberi penerangan tu present.

lepas pergi sana..kami terpecah kepada 3 group.macamana terpecah gua tak tahu.last2..grop gua pakat2 amik bas pergi china Town..berbaloi la jugak walaupun balik dlm keadaan sesat.

nasib baik gua dan kawan2 gua pergi china town.nak harapkan driver bas bawa.jgn harap.kena ikut kepala otak mereka plak..macam mereka ni pula customer.

-bersambung -

0 sumbang saran: