Hari Ahad

Sunday, December 6, 2009

Hari ini tepat pada pukul 6.10 minit petang tadi, Dato Lee Chong Wei telah mengesahkan kemenangan dalam Kejohanan badminton World Super Series Johor Bahru. Woo Meng Choo juga menang untuk perseorangan wanita, Beregu wanita negara juga menang. gua tengok live dekat TV1 sebab TV3 tak buat live. Nak tgk live dekat ESPN, StarSport atau saluran sukan yang sewaktu dengannya,Astro di rumah gua hanya ada yang biasa - biasa saja. Maka, bertapa la gua dari pukul 2.30 sehingga pukul 6.10 melihat aksi aksi tangkas pemain- pemain terbaik dunia. Syabas!!

Maka, petang itu juga gua mengeluarkan duit sedikit untuk beli shuttle dan main badminton dekat kampung sebelah. Alhamdulillah, skill pada petang itu berjaya dikeluarkan dengan egonya..zasss

-rehat-

Lepas sembahyang, Gua lepak sambil tengok Buletin Utama, ada berita masalah jambatan mendap sebab hujan lebat yang melanda dan jambatan pula masih menggunakan jambatan kayu(tempat lupa untuk dikenal pasti). Maka, orang kampung nak jambatan konkrit sebab mereka tak boleh bawak hasil tanaman dan segala galanya ke luar.Bermakna, periuk nasi mereka tersekat. TV3 datang buat litupan (liputan). Ketua Kampung kompelin dekat wartawan Tv3. Tetapi bukan KaramSingh Walia.Menteri XX dibagitau. Menteri itu janji jambatan konkrit akan di bina dalam masa dua bulan lagi.

Temanya,adakalanya suara suara orang ramai terutamanya orang orang kampung macam gua hanya akan mula didengari bila ada kes kes yang masuk Buletin Utama TV3. Kalau tak masuk, haram!! kau bagitau la macam mana pun..

Kalau dua bulan jambatan konkrit tak mula di bina,mungkin story ini masuk TV3 lagi

0 sumbang saran: